Adıyaman’da Doğaya Bin Keklik Salındı
Ekolojik dengenin korunması ve zararlılarla doğal mücadeleye katkı sağlamak amacıyla Adıyaman’da bin keklik doğayla buluşturuldu. Kekliklerin çiftçiler için önemli bir destek unsuru olduğu vurgulandı.

Güncel 25.06.2026 13:06:10 Bu İçerik 122 kez görüntülendi.
Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) Adıyaman Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışma kapsamında, ekolojik dengenin güçlendirilmesi amacıyla bin keklik doğaya salındı.
Keklikler, Adıyaman merkez ile Gölbaşı ve Sincik ilçelerinde belirlenen farklı noktalarda doğal yaşam alanlarına bırakıldı. Merkeze bağlı Dişbudak Köyü’nde gerçekleştirilen salım programına Adıyaman Valisi Abdullah Küçük ile DKMP Bölge Müdürü Mustafa Güzel de katıldı.
Programda kafeslerle alana getirilen keklikler, protokol üyeleri tarafından tek tek doğaya bırakıldı. Doğayla buluşturulan kekliklerin, ekosistemin korunmasına ve doğal yaşamın sürdürülebilirliğine katkı sağlaması hedefleniyor.
Keklik salımının ardından açıklamalarda bulunan Vali Abdullah Küçük, Adıyaman genelinde farklı noktalarda toplam bin kekliğin doğaya bırakıldığını belirterek, çalışmanın ekosistemin güçlendirilmesi açısından önemli olduğunu söyledi.
Kekliklerin özellikle tarımsal üretimde çiftçilerin doğal destekçisi olduğuna dikkat çeken Küçük, yaprak bitleri, çeşitli zararlı böcekler ve süneyle mücadelede doğal yöntem olarak önemli görev üstlendiklerini ifade etti.
Kekliklerin av amaçlı salınmadığını vurgulayan Küçük, “Bu çalışma tamamen doğanın korunması, ekolojik dengenin güçlendirilmesi ve çiftçilerimize destek sağlanması amacıyla gerçekleştirilmektedir. Keklikler, doğal yaşamın ve ekosistemin korunmasında önemli bir role sahiptir” dedi.


































